The Kivu War is a series of armed conflicts that have been ongoing for decades in the eastern part of the Democratic Republic of the Congo. It is a situation of great violence in which civilians are the main victims of the fighting, particularly women and children who are subjected to rape, assault and forced recruitment. The conflicts are mainly driven by economic motives due to an abundance of natural resources. Alongside oil, the region is rich in copper, cobalt, zinc, manganese, gold, uranium and germanium. It is also a valuable source of tantalum, a rare earth used in the manufacture of microelectronics including phones and laptops. In January 2025, Goma, the capital of North Kivu, falls to rebels. It takes only four days for the M23 group to defeat the Congolese army supported by soldiers from Kenya, Uganda, Tanzania, Malawi, South Africa and Burundi fighting alongside mercenaries and militias under the watchful eye of the UN’s largest base in the region, MONUSCO. Trop c’est trop bears witness to the incredible vitality of the Congolese people trapped in the tragedy of an endless war.