Man is man’s delight. Quite simply, what it is saying is that man is not alone on earth, but is a social being, literally dependent on other people. Man is not only the delight of man: he is also the bane of man, a threat and a sorrow. For that reason, man is continually the object of our interest. Man is man’s fascination.