A film like a house full of dark chambers long closed. Yet every room will be opened: puppet shows, butterflies, colour, light! This autobiographical documentary debut sets out to deprive silence of its power. Fourteen years ago, the director survived an attempted femicide carried out by a schoolmate, who had harassed her before. An act whose subjective and objective inconceivability Daniela Magnani Hüller will not accept. In images of great sensitivity, she uncovers memories, makes her voice audible in voiceover, enabling herself to find a stronger, own perspective – on what happened, the present of the trauma, a future life without fear. She wants conversations to happen and conducts them in large spaces often shot with considerable distance, with a teacher, a school friend, a detective, the state prosecutor; trying to find out why each of them did (or did not) act the way they did. Matter-of-fact, consistent and impressively composed, she reconstructs events and failures and – years after the crime – poses the question of responsibility: to the individuals, the school, the justice system and society. Violence against women – the unfolding of an internal and external perspective.