On 30 December 2000, a group of friends set out to climb Balandrau, in the Catalan Pyrenees. The sun shines on the mountaineers until, within minutes, everything changes without warning. A fierce wind known as the 'torb' unleashes the worst storm in the history of the Pyrenees.