Nuria, who now lives in Lapland with her husband and daughter, decides to invite her sister Mónica, her husband, and their son to spend a dreamlike Christmas at her home. The plan seems perfect until her daughter tells her cousin that the white‑bearded man who supposedly leaves gifts for children doesn’t actually exist. The evening spirals into a full‑blown family battle that brings to light unspoken secrets and sparks a debate about what is more appropriate: telling the truth at all costs or preserving the illusion, even if it relies on lies.