Thief, robber, conman, scoundrel, crook – all of this is hidden in the title of the heist comedy with the main “hero” Lupin, who returns to his hometown after being released from prison. As soon as he warms up to freedom, he is already planning another deal with his buddies, who previously exchanged him for suspended sentences. The ongoing pandemic, an exceptional situation in which the rules that previously applied do not apply, plays into his hands. The loan shark Asasin, together with the local corrupt policeman, tries to find out who is causing harm in their area and make the most of it for himself. Lupin, on the other hand, needs money for a new life with his love Tamara, and gradually becomes entangled in a spiral of lies and absurd situations.