Jose Antonio is 89 years old and is losing his memory, but he resists depending on others and stopping doing what he has done all his life. Although his family forbids it, he convinces his friend Mindo, whom he hasn’t seen for years, to go fishing on the boat. The outing gets complicated when they run out of gas and, with night and fog falling, they are left adrift in the middle of the sea. Trapped in the tiny boat, the crossing becomes an unexpected journey about old age, friendship, and how to accept the passage of time.