Karli (12) discovers that he can travel through time in his parents' hotel, to a secret floor that sends him back to 1938. He befriends Hannah, a young Jewish girl, and Georg, a shoeshine boy. When they solve a thrilling criminal case together, Karli realises what shadow looms over his new friends' world.