A father goes on holiday with his son and two of his friends, during which time they make an amateur horror film together. As the years pass, they continue to shoot scenes for their “handcrafted,” carefree, imaginative horror project, with even more passion, dutiful consistency, and unwavering commitment: the documentary chronicles a decade of this beautiful adventure, as Maciej and the kids become a group of people who grow up… and yet somehow still manage to grow younger together. An unexpected blend of documentary and coming-of-age film unlike any other; it’s as if the kids from Stand By Me decided to make a thriller, alongside a dad-director who refuses to grow up. The making of such a film would look a lot like the funny, tenderly melancholic, and wonderful Candidates of Death.