In the house of Líba and Arnošt, preparations for the christening are in full swing, which are to take place exactly according to Líba's detailed plan - including the choice of the child's name. However, nothing goes as expected: daughter-in-law Simona secretly chooses a different name, Arnošt gets involved in a "detective" search for lost keys and a supposed theft, while Karel and his friend Richard solve a misunderstanding in a jewelry store. The chaos is compounded by the confused saleswoman Vlastička, who has lost her memory. As the day of the christening approaches, secrets surface, identities become clear, and family relationships are put to the test.