Sudden Outbursts of Emotions is a dramedy about the complexities of modern love and mid-life crises. Jane believes their relationship is strong, which is why she’s shocked when Mikki proposes they open it up. To save their love, Jane agrees to attend a sex party of the creative class called the Isle of Lust.