June 1940: the exodus emptied the houses. On the banks of the Loire river, the gates of an asylum remained half-open. Some boarders will cross them. It is the summer. The most beautiful summer of the century. An unforgettable summer for Alida, Fernand, Julien, Lucie, Colette and the others. In this country without control, they will live a "mad experience" together: Freedom.