A family of muskrats: Serafin, Melania and their children together with Archibad the Rat are spending winter in Wicker Bay. The first winter night is just approaching. It is snowing and the world is taking on fairy-like colours and shapes. Archibad decided to pay his neighbours a visit. In a warm and cosy burrow they remember the old adventures and events from their eventful lives. They start to tell stories about the time when they lived in a city.