In the years that Stalin ruled the Soviet Union, photographs of the 20 million people, so-called "enemies of the state" who were killed or perished in labor camps, were banned on pain of death. Families cut loved ones out of group portraits, school children blacked revolutionary heroes out of their history books, and the secret police destroyed whatever was left. In FACING THE DEAD, filmmaker Gabrielle Pfeiffer follows British photo archivist, David King, through today's Russia on a quest for photographs of the lost faces of a generation.