Mathilde has been waiting for two years for Manech, her fiancé, to come back from the front, although she knows he died in the combat. She just refuse the truth, relying on her intuition that her fiancé is alive as if it was her last possible connection to him. She hangs on it stubbornly, and starts investigating the case. Making her way through disappointments and uncertainties, she discovers, little by little, what the truth is.