A group of good buddies is united by their love of rock'n'roll from the 50’s, their working-class background and its corollary, the feeling of being outcasts. One day, the group decides to go on a trip to Le Havre for the week-end to attend a concert, bringing with them one of the guy’s girlfriend who is their more or less official scapegoat. There, all the rocking’n’rolling community gathers and parties : beer, fights, laziness are the classical ingredients in such occasion.