February 1943: Sophie Scholl, a young student in the group 'White Rose', is arrested as well as her brother at the University of Munïch. The interrogation by the Gestapo which follows turns into a psychological confrontation between the young agitprop and the inquisitor, Robert Mohr. She ends up winning, at the price of her life, and her brother's. Rothemund's film, based on historical facts, describes the last days of a young girl who embodies resistance against the Nazi horror, freedom, and courage, up to the end.