Matyas is a 27-year-old photographer who lives a happy life with his wife Claire, eight months pregnant, and his son Pierre. Orphaned at the age of 6, Matyas remembers nothing of his early childhood. One day he learns the death of a mother he never thought was alive. He is summoned at the solicitor’s where he meets his twin brother, Thomas, about whom he had never been told. What an emotional shock ! Matyas wants to understand : what brought his parents to abandon him ? What can’t he remember anything ? Mysterious Thomas won’t help him find out...