An American woman trapped in a love-less marriage with a policeman meets a Middle-Eastern man living in exile. They begin an affair that propels them on a journey in which love and religious belief battle for supremacy. Their wild erotic adventure starts in London and takes them from Belfast, Beirut to Havana.