While shooting his previous film, the director found old Issa again, the man who had welcomed him in Arlit, Niger, as he was on his way to Europe. This was fifteen years ago. After meeting Issa again, he decides to follow the old man to Arlit where he wants to go back for the last time to sell his house. A great opportunity for the director to show us this city, just near the desert. Old Eldorado and commercial platform in the 70s due to the uranium plant run by Cogema, it has become a ghost town since the Touareg rebellion and the news of the French company's imminent departure. Arlit has turned into a place of transit for the refugees on their way to Algeria. This film also shows the amazing mix of races due to the successive migration waves, a specificity which makes this place something unique, almost magical...