"Photography and beyond" is a series of twenty-five films (since 1984) about art and design - "projections" that become visible as writings, drawings, photography, architecture and sculpture. A reverse visual process is analyzed: seeing as expression, not as impression. The eye as the interface between the brain and the outside world, the gaze as a compositional power that projets an idea into the outside world or comprehends it by means of cinematography. From the writings, drawings and studies of the works of various architects something indescribable is formed: an expression in film of the objectification of mental thought."