A few weeks before his college entrance exams, Reda finds himself forced to drive his father to Mecca. From the start, the journey looks to be difficult. Reda and his father have nothing in common. Talk is reduced to the strict minimum. Reda wants to experience this trip in his own way. His father demands respect for himself and the meaning of this pilgrimage. As they drive through different countries and meet various people, Reda and his father observe each other. From the south of France, through Italy, Serbia, Turkey, Syria, Jordan to Saudi Arabia, their road is 3,000 miles long.