Blandine is hurt in a skirmish on the landing strip at Roissy airport, where a group of Africans resist expulsion. Though she is on French soil, her wound, her presence, her very being are not recognised by the border police from whom she has requested asylum. But France remains deaf to her appeals. It is no longer a land of asylum, but a land with blinders that expels, wounds and humiliates. She hides out in a squat with walled up windows, along with her husband Papi, who is treating her, Moktar who is afraid to step outside, Steve who has lost all his illusions, Fanny and Kary who street walk to be able to sleep under a roof. Blandine then takes the plunge into the silence...