In an isolated village in the Kazakhstan mountains, Erken, a boy of 12, lives with his mother, a beautiful and alluring single woman. One night, when the mother is visited by a hunter, Erken steals the latters horse and his gun to hold up a shop. Sought by the police, he is found by the hunter who gives him a choice: to go to prison or to go and live with him in the mountains. Thus begins a voyage of initiation, in the course of which the hunter tries to pass on his taste for and understanding of life.