The story of rivalry between two forms of winter transport: the horse-drawn sleigh which can take the short cut over the frozen lake and the red minibus which needs to be more devious to beat it's rival. While the race goes on other tales of intransigence are told: "Wishbone", "Five Straws One Broken Heart" and "Saho, the Swindler".