Berlin, April 1945. A nation awaits its downfall. Fighting rages in the streets of the capital. Hitler and his closest confidantes have barricaded themselves in the Fuehrer's bunker. Among them Traudl Junge, Hitler's private secretary. Outside the situation escalates. Although Berlin can no longer be held, the Fuehrer refuses to leave the city. While the full force of the war crashes down over his folk, he stages his final departure. Only hours before their joint suicide, he marries Eva Braun. Then their corpses are burned so that they do not fall into the hands of the enemy. Many others also choose suicide. As the situation becomes ever more hopeless, Magda Goebbels poisons her six children before she and her husband take their own lives. Shortly thereafter, Traudl Junge and several others manage to escape at the last minute...