Dreamy Paula and her husband Edgar, an insurance salesman, lead a dull, middle-class life in Struvensiel, a fictitious suburb of Hamburg. Paula runs into her childhood sweetheart Max at their 10-year class reunion. In order to save him from Hamburg's underworld, she turns - to her own surprise - from a plain country bumpkin into a tough lady.