Spring 1945. The Americans march into Cologne. Documents are burning at the Gestapo's headquarters. Prisoners are being lined up. At the last minute, superintendent Kuetter tries to get the orders to execute them. But all lines are dead. Kuetter shoots himself. The prisoners survive. One of them is Karl, a 17-year-old boy. Karl remembers his life before. One and a half years previously, his life is about as normal as normal can be in a bombed out town. His mother is dead, his father is on the front, and he lives together with his younger brother Peter. Peter is a member of the Hitler Youth, Karl is an Edelweiss Pirate, the natural enemies of his brother's gang. Karl is also in love with his fallen brother's fiancee, Cilly. Karl's life changes when he and his friends find a runaway prisoner named Hans. Until Cilly falls in love with Hans...