It all starts with a bang. The car breaks through the crash barrier and falls off the bridge. The lights go out. After that, Jakob is not able to see anymore. His optic nerve is severed, from now on the young stage-director Jakob is blind. His life will change and nothing will ever be the same. He cannot handle the idea of never being able to see again and screams at the only woman who is able and willing to help him, Lily. A rehabilitation teacher, she helps the blind deal with the darkness. Lily has been living with it since birth, she too is blind.