25-year-old Jeanette Bauch lives alone with her son Louis. But their life is not idyllic: her duties as a mother and her work take up so much of her time, that she sometimes feels like she has been robbed of a life of her own. One day she meets Philipp, who is just moving into the same building with his wife and daughter. Jeanette throws herself into a wild affair with him. More and more, she neglects her son, who then starts to go about his own way.