Deep in the woods around London lies the mysterious Black White Castle, one of the oldest castles in Great Britain and the very last building in black & white. Forgotten about by the colorful world, the powerful ruler and crook Earl of Cockwood continues to go about his evil doings almost unnoticed in this scary area - if it weren't for Doris and Dieter Dubinsky from Bitterfeld. The married couple from Saxony get lost in the woods and become the subject of lots of horrible things: not only are they chased by a mean dog, but they are also witnesses to a cold-blooded murder. The viewers suspect it even before Scotland Yard appears on the scene: Der Wixxer is at it again.