One man's search for his lost camel becomes the narrative thread. The Tuareg, Noehi, travels through different landscapes and meets different characters: a Marabout at his hidden mosque, a young girl awakening to become a Targia, a radiant and strong Turaeg woman. His journey is also used to evoke the Tuareg myth of a city of wonders beyond the dunes, and in his sleep he dreams of the animals that once lived in the desert and have now disappeared.