For over 1,000 years the Upper Swabian city of Weingarten in southwest Germany has been celebrating the Ride of the Sacred Blood. On the day after Ascension, 3 000 horsemen pay homage to the Holy Relic, which is believed to contain a drop of the blood of Jesus Christ. With gentle irony and genuine fondness for his protagonists, Douglas Wolfsperger presents a slice of German small-town life and portrays some of the quirkiest characters; in this extremely Catholic event.