Any story-teller would be hard-pressed to invent a biography as incredible as the life of Brazil's celebrated star pianist, Joao Carlos Martins. Success and personal tragedies, traumatic injuries and triumphant comebacks mark his fate. In the early sixties, this temperamental Brazilian, who plays soccer as passionately as he plays the piano, is celebrated as the greatest interpreter of the music of Bach next to Glenn Gould. But a disastrous injury throws his life off balance. One escapade follows the other. In the late 90s, Martins' career seems finally over when he has to undergo surgery to sever the nerves of his right hand.