A village in Upper Austria. The sudden death of his mother drives ten-year-old Wastl into isolation. His only friend is Franziska, a sixteen-year-old girl from a conservative, sober-minded family background who dreams of a dancing career. A very exceptional, subtle love story develops against all odds.