One night, during a sailing trip through the Mediterranean, Sandro, the only son of a wealthy Italian entrepreneur, falls overboard. Although given up for dead, Sandro, instead, has been rescued by a fishing boat carrying illegal immigrants to Italian shores. Thus begins an adventuresome return to Italy, at the end of which nothing will ever be the same.