Alain Getty, a brilliant young home automation engineer, and his wife Bénédicte having recently arrived in a new town, invite Alain's boss Richard Pollock and his wife Alice to dinner. The encounter does not leave the young couple's harmony unscathed. The discovery of a mysterious rodent's corpse blocking the waste pipe of their kitchen sink does nothing to help and portends the bursting of irrationality into a hitherto orderly life.