Max, a young researcher, works in an atomic physics lab. Ambitious and intelligent, he is eager to achieve his high status within the scientific community through an important project. Therefore he clashes with his working team and is thrown out of the lab. He begins to suffer from a deep identity crisis and ends up back in touch with the outside world, harsh and hostile as stone.