The Paris suburbs, a neighbourhood of Sarcelles known as "Little Jerusalem" because a large number of Jews have settled there. Laura is 18. She is torn between her religious upbringing and her studies in philosophy, a subject that fascinates her and offers her a different view of the world. While her sister Mathilde tries to breathe new life into her marriage, Laura experiences the first stirrings of love. This confrontation with desire will upset all their certainties.