Dreaded critic lost in a banal existence, Serge Pommier still has not written the book everyone hoped from him. In order to live, he has to content himself with teaching literature in college. When Jeanne, one of his students, submits a remarkable manuscript to him, his life falls over… He should have written this, he could have done it. This novel could be his passport the recognition he dreamt of for so long. Serge decides to kidnap Jeanne and steal her novel.