Rome, 1945. Enrico Corsi, a journalist about thirty, learns of the death of his young brother, Dino. The news rekindles memories. When their parents died, the two brothers were separated. Enrico was raised by his poor grandmother. Dino had a comfortable childhood as the adopted son of an English gentleman’s butler. They meet again years later. Enrico is now a journalist. Dino is married and had a child. Dino tells Enrico that he is terminally ill. The two brothers are drawn together in a warm relationship. Knowing his days are numbered, Dino asks Enrico to take him back to their home town, Florence.