Kumba, a small town in southwest Cameroon. Six-year-old Manka has fled her house an cruel aunt. Sonita courageously accuses her neighbor of rape. Amina decides to end her marriage with a brutal man by taking him to court. The film follows two women, the Counselor of State and the Presiding Judge, in their daily work: to bring aid to these women determined to put an end to their harsh lives.