Chantal Letellier is an "admirable woman". She is a lawyer and she never loses a case. She may be a pit bull at work but she's a pigeon in her private life. A divorcee whose ex-husband remains a good friend, she lives with her two very nice but spoiled teenage children. Her love life is a wasteland: she has no time. But the flesh has its demands and she gives in to a client's advances.
To top it all off, she hires a young Colombian architect, an illegal immigrant for whom she has just obtained a residence permit. Boundlessly grateful, he redesigns her whole apartment, with the help of a team of "multi-skilled moonlighters".