The life-choices and disillusions of three Parisian women: Juliette, a lawyer whose sentimental life is as disorganised as her compulsive tendency to buy stuff she cannot afford, Marie, a doctor who carries out successfully both her work and family life, for she is the one feeding her husband the painter and their two children, and Florence, as soft as her name suggests, who silently obeys her busy husband as well as her narcissistic boss.