Valley of Flowers is a Himalayan legend of a love struggling against the inevitability of death, a tale spanning from the early 19th century mountain existence, to hectic, bustling modern day Tokyo. Inspired from Alexandra David-Neel's Magie d'Amour et Magie Noire.