Nick Keller is not without reason known as the black sheep of his family. He has never been able to hold a job. So he’s not exactly optimistic when the job centre finds him a position in a psychiatric clinic. In this very clinic Leila saunters along the hallways in her nightgown and barefoot as usual. She has been locked up all her life. Why keep on living? Nick is just in time to save her from committing suicide. But he has no idea of the consequences this will have for him. In Leila’s mind, he is the first person who has ever done anything especially for her. When he leaves, she secretly follows him into his own world, a world she has never experienced before. Barefoot.