Oktoberfest tells of people who meet on the last day of the Oktoberfest, lose one another, then find each other again. These little and big stories track individual destinies drawn to one another, converging at the festival. Like the gondolas of the ferris wheel, the individual stories spin around an axis, are held together and put in motion by it. Sometimes they reach the same height, sometimes just a glance of one another, but they are always in motion. The stories all occur simultaneously, and are dramatically linked and interwoven. The shared surface of these stories is the Oktoberfest. There the various episodes find their beginnings, and sometimes their end.