Set in the 1970s, Breakfast on Pluto follows the exploits of Patrick Braden, an endearing, witty, clever and deceptively tough young transvestite. Abandoned as a baby in his small Irish hometown, Patrick is aware from a very early age that he has been born into the wrong body. He survives this harsh environment with the aid of his wit and charm, plus a sweet refusal to let anyone and anything change who he is. With a burning desire to find his mother and reconciliation, he moves to London, and a hilarious, memorable and emotional series of misadventures sees Patrick, or Kitten as he prefers to be called, finally finding the love and happiness he craves.