In the summer of 1994, a team of public television reporters filmed and interviewed seven Cubans, and their families, beginning a few days before their risky venture of setting out to sea in homemade rafts to reach the coast of the United States. One of the balseros (rafters) was on a raft that was not seaworthy and had to return to Havana. The others made it far enough to be picked up at sea by the U.S. Coast Guard and taken to the North American naval base at Guantanamo, where the film crew caught up with them, and recorded their many months of confinement. Their families in Cuba had no news of them. When the balseros were finally allowed to go to the United States, the film crew went with them to a string of cities that included Miami; the Bronx; York, Pennsylvania; Grand Isle, Nebraska; Albuquerque, New Mexico; and a host of other places to which the lives of these immigrants carried them. Seven years later, the film crew visits them again, to discover what their destiny has been in the United States. Theirs is a true story about some of the authentic survivors of our times, the human adventure of people who are shipwrecked between two worlds.