2030. In a lecture hall, Antoine, a young university professor, is teaching a course on the unconscious passing down of family secrets. In order to explain how behaviours repeat themselves from generation to generation, he tells his students the story of Maurice, Guy and François... three generations of men who didn't know their fathers and who abandoned their families to fully live out their absolute passion for musicals. They all unknow¬ingly reproduce the same story until the day François decides to break the law of silence and stop the vicious circle.